מנמרים בקורונה

קורונה!!!

ואוו!

הקורונה תפסה ארגונים רבים, גדולים וקטנים, לא מוכנים.

האמת איך אפשר להתכונן לכזה דבר? בכל תרחישי ה BCP (המשכיות עסקית)  לא דימינו שיצטרכו להוסיף להוסיף קטגוריה של "מגפות".

אבל כן היו סעיפים כמו רעידות אדמה, טילים כמובן, צונאמי, שריפה, פריצה וכו.

חייבים להודות שיש משהו בתרחישים האלו כדי להכין אותנו (מבחינת IT כמובן) גם לקורונה. הרי גם בשריפה צריך שתהיה תוכנית לרכישת מחשבים בכמות גדולה, שיהיה VPNים פתוחים לכל המשתמשים וכמובן איך לא, שנהיה כבר בענן מלא.

ועוד לא דיברנו על ZOOM או TEAMS שצריך שיהיה בארגון כדי לתקשר ביעילות, כלים שהיו נחשבים נדירים או מותרות לארגונים שרוצים לייצר תקשורת פנים ארגונית פתאום זה נהפך לחובה וכל המנמרים רצו לרכוש רשיון ZOOM או להטמיע TEAMS בארגון שלהם.

כמה קשה היה בקורונה?

נורא תלוי באיזה חלק של המגזר נפלתם. החברה שלי עוסקת במוצרי דיאגנוסטיקה לבתי חולים ומעבדות ובין היתר גם מכרה בדיקות קורונה, ותאמינו לי רק על המהלכים שנדרשו להיבא לארץ את מכשירי הבדיקה והראגנטים והמטושים אפשר היה לכתוב ספר או לפחות איזה תוכנית "בעובדה" או "במקור".. אבל זה סיפור אחר ופחות הייתי מעורב בזה(וואלה לצערי הרב).אבל מבחינת IT  פרופר לא היה מבצע צבאי או איזה משהו ששווה לכתוב עליו ספר, אפילו לא ספרון..

בכללי חברות הגיבו די מהר לקורונה (יותר מהר מהממשלה זה בטוח), למשל חברת אמדוקס, שקצת לפני התפרצות נגיף הקורונה ולאחר מחקר מעמיק שביצעה, הכריזה כי תאפשר לעובדיה יום עבודה אחד בשבוע מהבית. מבורך.

והיו גם חברות אחרות שהתחילו לפטר או להוציא לחל"ת גם כי כמובן ההכנסות ירדו אבל גם ראו בזה הזדמנות לרענן את מצבת העובדים ראו את רשימת החברות המגניבה הבאה שמתעדכנת בזמן אמת המספרת האם חברות מפטרות, לא מגייסות או, לא יאמן, מגייסות!

האמת היה לי מזל

לא יודע איך זה קרה, לא יודע מה טוב עשיתי בעולם הזה ששבוע לפני שהתחיל טירוף הקורונה סיימתי להטמיע TEAMS בארגון (!) השגחה.

אני חושב שבסה"כ לקח יומיים מהרגע שקיבלנו את המשימה ועד שרוב עובדי החברה עבדו מהבית.

המכירות והטכנאים גם כך היו מוכנים לעבודה מרחוק כי יש להם לפטופים וVPNים והם עובדים בענן מלא, שירות הלקוחות שעובדות בשרת טרמינל קיבלו מדריך מסודר להתקנת VPN מהמחשב המקומי ולמי שלא היה מחשב בבית או יותר נכון מחשב פנוי בבית קיבל מאיתנו מחשב נייד כבר מותקן ומוכן לעבודה. המחסן התפצל לשני משמרות בוקר וערב אז גם שם לא היה אתגר מיוחד למערכות מידע.

בקיצור לשמחתי לא היה ליחידת המחשוב הרבה אתגרים

אבל נכון שבהתחלה זה היה ממש מלחיץ? אח"כ הגיע התקופה שכבן אדם אתה מתחיל לראות את הטוב שבקורונה. פתאום לעבוד מהבית מריגש מעולה, פתאום הכל קיבל מן תדר רגוע יותר. אנשים הבינו אחד את השני אם לא היית זמין או לא יכולת לקבוע פגישת TEAMS בשעה מסויימת שנוחה לכולם כי לילד יש שיעור ב ZOOM. גם כמנמר הרגשתי שזה ברכה למקצוע.

יש בדיחה שאני מאוד אוהב שרצה בפורומים של המנמרים ומתארת בצורה מדוייקת את הטוב הזה שהביאה הקורנה על ראשי המנמרים:

מי המשפיע הגדול ביותר בארגון שלך על טרנפורמציה דיגיטלית?

הקורונה הכריחה את המנהלים לקבל דפוסי עבודה חדשים ולזרוק ישנים.

לעבוד מהבית?! אצלינו זה היה טאבו שלא יקרה בחיים. פגישות ב TEAMS ולא פנים מול פנים?! אין מצב.

לא הייתי צריך לדאוג יותר מדי להטמעה של ה TEAMS זה קרה כ"כ מהר וכל כך ביעילות.

המכירות פתחו צוותים ב TEAMS, ניהלו קבצים משותפים ב ONE DRIVE, שיתפו מסכים ושולחנות עבודה… חזון אחרית הימים לפחות בתעשייה מסורתית כמו שאני עובד בה.

עכשיו אני לא יודע מה יהיה בהמשך, גל שני, חוזרים לשגרה ושוב עבודה מהבית, אבל אני כן יכול לומר שלפעמים מלאכתם של מנמרים נעשית בידי נגיפים.

שמרו על עצמכם בריאים!

לפרטים נוספים
צור קשר כעת